Does anyone on the forums speak French?
       |           

Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
April 19, 2024, 04:23:45 PM
News: Election Simulator 2.0 Released. Senate/Gubernatorial maps, proportional electoral votes, and more - Read more

  Talk Elections
  Forum Community
  Forum Community (Moderators: The Dowager Mod, YE, KoopaDaQuick 🇵🇸)
  Does anyone on the forums speak French?
« previous next »
Pages: [1]
Author Topic: Does anyone on the forums speak French?  (Read 945 times)
Kevin
Junior Chimp
*****
Posts: 5,424
United States


Show only this user's posts in this thread
« on: December 09, 2009, 11:08:38 PM »

If so can you tell me if my responses to these two questions is correct overall like in terms of sentence structure and grammar etc.

Btw in case anyone is wondering this is a character viewpoint analysis thing based on a movie we watched in class about a boy in Africa could between a western education and a traditional African one.

Here is my responses.

     
Préférez-vous l'education traditionnelle Aafricaine ou l'education formelle française? Pourquoi?  

Je suis la mère de Mabo. Je pense que c'est important pour lui d'obtenir une éducation en français car il lui donnera beaucoup plus de chances dans la vie économique et sociale. Parce que le français est un langague important dans le monde, et Mabo pouvez l'utiliser pour succed en gestion des affaires en Afrique et dans le monde. Une éducation française lui enseigner toutes les matières pour rendre cela possible. Même si une éducation africaine traditionnelle est également importante, ce n'est pas l'éducation moderne, qui Mabo doit bien faire dans ce monde. Parce que les sujets une étude de l'éducation en français comme en mathématiques, langues étrangères, le droit, et tous les sujets nécessaires pour bien réussir dans le monde moderne.

Selon vous, qu'est-ce qu'un enfant oust-africain doit apprende

Je pense qu'il est important pour les enfants africains, pour obtenir la même éducation que mon fils Mabo si elles peuvent aussi bien faire dans la vie comme mon fils. Parce qu'ils seront aussi obtenir une éducation française forte dans les matières comme les mathématiques, les sciences, la langue, ils recevront également un bon travail.


So does everything look good overall?


Thank you,
Logged
Platypus
hughento
Atlas Star
*****
Posts: 21,478
Australia


Show only this user's posts in this thread
« Reply #1 on: December 10, 2009, 04:10:30 AM »

non.
Logged
Joe Republic
Atlas Legend
*****
Posts: 40,073
Ukraine


Show only this user's posts in this thread
« Reply #2 on: December 10, 2009, 05:21:40 AM »

I'm not sure about this, but I think there are some actual French people who post here.  Keep an eye out for one of them.  Smiley
Logged
big bad fab
filliatre
Atlas Icon
*****
Posts: 13,344
Ukraine


Show only this user's posts in this thread
« Reply #3 on: December 10, 2009, 08:57:47 AM »

Here it is:

If so can you tell me if my responses to these two questions is correct overall like in terms of sentence structure and grammar etc.

Btw in case anyone is wondering this is a character viewpoint analysis thing based on a movie we watched in class about a boy in Africa could between a western education and a traditional African one.

Here is my responses.

     
Préférez-vous l'education traditionnelle Aafricaine ou l'education formelle française? Pourquoi?  

Je suis la mère de Mabo. Je pense que c'est important pour lui d'obtenir de suivre/ de recevoir une éducation en français car il cela lui donnera beaucoup plus de chances dans la sa vie économique professionnelle et sociale. Parce que le français est une langague importante dans le monde, et Mabo pouvez pourra (FUTURE) l'utiliser pour succed réussir en gestion des affaires en Afrique et dans le monde. Une éducation française lui enseignera (FUTURE) toutes les matières pour rendre cela possible *. Même si une éducation africaine traditionnelle est également importante, ce n'est pas l'éducation moderne, qui pour que Mabo doit bien faire réussisse ** dans ce monde. Parce que les sujets une étude de l'éducation des études en français comme en lui ouvriront d'autres enseignements comme les mathématiques, les langues étrangères, le droit, et toutes/tous les sujets matières/enseignements nécessaires pour bien réussir dans le monde moderne.

Selon vous, qu'est-ce qu'un enfant oust-africain doit apprende

Je pense qu'il est important pour les enfants africains, pour d'obtenir la même éducation que mon fils Mabo si elles peuvent ils veulent faire aussi bien faire dans la vie comme que mon fils. Parce qu'ils pourront seront aussi obtenir une éducation française forte solide dans les matières comme les mathématiques, les sciences, la langue, ils recevront également une bonne méthode de travail.


So does everything look good overall?


Thank you,

When I put a "/", it's "or": you can choose the best for you.

* I don't understand the sentence. If you mean the French language makes it possible to learn more different subjects, write: L'éducation française lui permettra de recevoir beaucoup d'autres enseignements.

** It's a subjonctive... Maybe it's too hard and you may not have to give a perfect work... So write "réussit" in this case... A mistake, but a "normal" one !
Logged
Hash
Hashemite
Moderators
Atlas Superstar
*****
Posts: 32,408
Colombia


WWW Show only this user's posts in this thread
« Reply #4 on: December 10, 2009, 09:57:38 AM »

Quote
You must be logged in to read this quote.
Logged
Swing low, sweet chariot. Comin' for to carry me home.
jmfcst
Atlas Icon
*****
Posts: 18,212
United States


Show only this user's posts in this thread
« Reply #5 on: December 10, 2009, 09:59:32 AM »

I took two years of French in school, but I should have studied Spanish instead
Logged
Holmes
Atlas Icon
*****
Posts: 13,748
Canada


Political Matrix
E: -6.45, S: -5.74

Show only this user's posts in this thread
« Reply #6 on: December 10, 2009, 10:01:15 AM »

I think "suivre" is more appropriate, and you should keep "sociale" since professional and social life are two different things.
Logged
big bad fab
filliatre
Atlas Icon
*****
Posts: 13,344
Ukraine


Show only this user's posts in this thread
« Reply #7 on: December 10, 2009, 11:25:19 AM »


Hash's phrases "ouvrir des portes" et "telles que" are of course good, but maybe a bit too good if you don't want to show you've been helped.
If you keep his phrase, just don't forget one more "s" !
Wink
Holmes' comment is right.

With all these advices, you should appear as a perfect French grammairien.
Cheesy
Logged
Joe Republic
Atlas Legend
*****
Posts: 40,073
Ukraine


Show only this user's posts in this thread
« Reply #8 on: December 10, 2009, 12:24:19 PM »

By the way, it's interesting to note that you're learning a foreign language before you've even...

... actually, I'll stop there.
Logged
Bunwahaha [still dunno why, but well, so be it]
tsionebreicruoc
Junior Chimp
*****
Posts: 6,385
France


Show only this user's posts in this thread
« Reply #9 on: December 10, 2009, 12:26:18 PM »

2 versions are not enough? here is a third one!

I'll take Fab's one, not to make too much versions, I'm in red:

   
Préférez-vous l'education traditionnelle Aafricaine ou l'education formelle classique française? Pourquoi? 

Je suis la mère de Mabo.Je pense que c'est important pour mon fils de recevoir une éducation en français car il cela lui donnera beaucoup plus de chances de réussir dans sa vie professionnelle et sociale. Parce que le français est une langague importante dans le monde, et Mabo pouvez pourra (FUTURE) l'utiliser pour succed réussir en gestion des affaires en Afrique et dans le monde. Une éducation française lui donnera toutes les aptitudes pour rendre cela possible. Une éducation africaine traditionnelle est également importante, mais c'est par l'éducation moderne que Mabo pourra réussir dans ce monde. - (for the next sentence i'm not sure of what you would mean but it could be it: ) - Parce que cette éducation lui permettra l'étude du français, des mathématiques, des langues étrangères, du droit, et de tous les enseignements nécessaires pour bien réussir dans le monde moderne.

Selon vous, qu'est-ce qu'un enfant ouest-africain doit apprendre

Je pense qu'il est important pour les enfants africains, d'obtenir la même éducation que mon fils si ils veulent réussir aussi bien que lui dans la vie. Parce que si ils peuvent aussi obtenir une éducation française solide dans les matières comme les mathématiques, les sciences, les langues, ils auront aussi plus de chance d'obtenir un bon travail.

Well, here is how I would rather turn it, well we can do still more beautiful we won't rewrite the well. Now, you job would remain to make choices between versions. Grin
Logged
big bad fab
filliatre
Atlas Icon
*****
Posts: 13,344
Ukraine


Show only this user's posts in this thread
« Reply #10 on: December 10, 2009, 03:53:15 PM »

By the way, it's interesting to note that you're learning a foreign language before you've even...

... actually, I'll stop there.

I've noticed it also, but I can't... well, you know...
Logged
Pages: [1]  
« previous next »
Jump to:  


Login with username, password and session length

Terms of Service - DMCA Agent and Policy - Privacy Policy and Cookies

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines

Page created in 0.051 seconds with 11 queries.